close

我可以越來越清晰地觀照自己的身體、腦袋跟情緒如何肇因於MS這個病。

 

分享者Mira,荷蘭人,48歲,社區成員,

  有著MS病症,病發的時候小腦會失去作用,手跟腳會不自主的往內痙攣並完全失去控制,讓她常會因此而跌倒,醫生無法解決她的病,但透過每日的靜心活動與定期的課程持續的面對身體的問題、情緒的問題,強化內在的能量,靠內在的力量去面對與解決。

 

Workshop december 3, 2011

2011/12/03 BONG!!生活禪工作坊

Sandesh workshop helps me to watch my body mind connections. The moment we have a workshop I feel an urgency to discover my body different from when I do meditations without his presence. His speaking is clear and simple. It’s a pity I do not understand Chinese, but I feel the speaking is very clear and simple. Also he is very relax while giving a workshop, he is enjoying himself to share.

  Sandesh生活禪工作坊幫助我看到自己身體記憶的連結。當我知道我們有開課程的時候,我感覺自己很急切的想去發掘我的身體在他的存在跟自己做冥想時兩者的區別。他講的話很清晰而且簡單,很可惜我不懂中文,但我感覺到他講的話清楚又簡單明瞭。我同時感覺到當他在上課的時候,他是很放鬆的,很他自己也是很享受的在分享。

 

For this workshop he has a series of exercises to let participants watch their body, mind, blocks. He emphasis on the hara and to move and do every exercise from hara. We turn hips. This sound easy but after many years of workshops I can watch I every time did not totally understand or feel how to do. My hara I can keep inside but on a point turning to the left I go out of hara and turn automatic my body to disconnect. I can feel a pile of pain and emotions in this point I was not ready to watch before.

  在這個課程中他有一系列的習做來讓參與者看到自己的身體、頭腦還有阻塞之處。他強調丹田,在做動作或每個練習都要來自丹田。我們先搖屁股。搖屁股聽起來很簡單,但在這麼多年的工作坊下來,我看到我每次都沒有完全的知道如何做,我可以維持丹田的收縮,但在轉到左邊的時候就會自動就轉掉失去與丹田的連結,我能感覺到在這個點上有一股累積的疼痛跟情緒,那是我之前沒準備好要去看的部分。

 

Today I become more aware of my block with speaking. I never can imagine I have something interesting to say. This part I have since I remember and in a group I seldom speak. I do not like to speak. I feel very uneasy when I listen myself speaking. Only with small children I feel free.  I can let my voice come from hara in the exercise of hoo but the moment when I speak to somebody my voice will change and I feel helpless to find words.

  今天我更察覺到我在講話上的哽塞,我從沒想過我有這麼多有趣的事情想說,這是第一次,就我記憶中我參加工作坊都很少說話,我不喜歡說話。每當我聽到自己在講話的時候我覺得很不自在,只有跟小孩講話的時候我才會感到自在。在「呼」的聲音練習中我可以讓我的聲音從丹田出來,但是當我跟人講話的時候我的聲音會變,而且我會有無話可說的無助。

 

Until lunchtime my head feels like it wears a helmet. There is a lot of energy in my body but my head keeps sleepy. It is like I am not there. In mandala running I can connect and go into the running. I break through my own mind setting. I do not want to walk, I am tired but still I am running and enjoying. It is good to take a shower in lunchtime. The hot water makes my skull softer, it is like I can throw out the helmet in my head what blocks all energy.

  到午餐時間的時候我的頭感覺像是戴了鋼盔,有太多能量在我身體裡,但我的頭持續地感覺到愛睏,像是我不在那邊。在曼達拉跑鋪時我能夠連結並進入到跑步,我突破我的頭腦制約,我不想用走的,我很累但我仍然在跑而且很享受。中午去洗個澡很好,熱水讓我的頭骨更軟一點,像是我可以把那個在我頭裡面那個阻塞了所有能量的鋼盔丟掉。

 

After lunch we do I love myself . After some minutes speaking out loud I love mira, I find myself crying. It is a healing crying. It opens the energy in my belly.  In I hate you I throw a lot of angry energy out.   In my belly I feel more relaxed and the energy what comes free from belly stops under my throat.  My bones stick some out under my throat. I can feel how this is the result of a life time of blocking energy when I am angry or disagree. I do not let it come out.

  午餐後我們做「我愛我自己」,幾分鐘過後我大聲地叫出「我愛Mira」,我發現我在哭,這是個療癒的哭,他打開了我腹部的能量。在「我恨你」的時候我丟出了很多憤怒的能量,我感覺到我腹部更放鬆了,而從腹部自在而出的能量停在我的喉嚨下面,我的骨頭從喉嚨下方卡著,我可以感覺到這個阻塞為何是從日常生活中累積出來的結果,因為每當我生氣或是不滿的時候,我都不讓它發出來。

 

Kundalini today is different. The body is relaxed, the shaking can go easily through the body.  With Namaste I am happy to meet the other participants. We are all looking for our Buddha and it is good to support each other.

  今天做起Kundalini是不同的,因為身體是放鬆的,所以震動可以很輕鬆的傳遍全身。在做Namaste向內在佛行禮時我很高興的遇上其他學員,我們都看著內在的佛,這對我們的彼此支持很好。

 

December 4

124

We start with dancing. My body still feels alive and energetic from yesterday’s group. The dancing of everybody is more energetic as yesterday. Like we are another group of people.  With turning hips I can feel the meaning of the exercise again deeper.  With shaking I feel the energy going up from right side and blocks at left side. The difference of flow in right and left side of body makes me feel disoriented. Sandesh shows me which two points in my legs block the energy. The pain is coming out. He touch and it is very painful. Yesterday this pain was not there. The shape of my legs and knees has changed. My balance is different. My feet though did not change at the same speed to support this new position of my knees and legs. When I stand only two small spots of the feet touch the floor. It is difficult to ground and to find balance. At the end of the workshop my feet have changed and it is again possible to ground on my feet.

  我們從跳舞開始,我的身體仍在昨天的工作坊下趕到鮮活而且充滿活力,跳起舞來比昨天更有活力,好像我們是跟昨天不是同一群人。轉屁股的時候我可以感覺到這個動作的含意再次深入,震動的時我感覺到能量從右邊起來然後卡在左側,身體左右邊不同的流動讓我感覺到有點迷失方向,Sandesh讓我看到我腿上的兩個點的能量阻塞,痠痛跑出來了,他一碰到就很痛,這個痛昨天還沒有出來,然後我的膝蓋跟腳的姿態就變了,我的平衡也有所不同。然而我的腳底改變的速度沒有跟上的足以支持我膝蓋與腿的新定位。當我的腳底只有兩個小點著地時,要站穩且找到平衡感是很困難的,到工作坊結束的時候我的腳底便已經轉變了,又可以穩定地站在地面。

 

Today Sandesh teach us how to give therapy to another person’s body. The exercise shave a big influence on the body mind connection. When we do kundalini at the end of the day my mind does not recognize this body anymore and I feel I should stop to watch the body and understand with the mind what happens or what has changed. This new body has a new life, the person behind this body has changed. I am not the same anymore.

  今天Sandesh教我們如何治療另一個人的身體,這個練習在身體記憶的連結上有很大的影響,在我們結束做Kundalini的時候我的腦子再也無法辨認自己的身體,我感覺到我應該停下來去看我的身體,並去了解我的腦袋發生了甚麼、有甚麼改變了?這個新的身體有個新生命,在身體裡的這個人已經改變了,我已經不再一樣了。

 

My yawning problem comes up again. I laugh then a big yawn. I continue laughing and again a big yawn. It falls over me. I recognize it as my MS problem. I have a point in my body when energy touch it I just get a command to my brains to feel sleepy and I yawn. This time I could ignore the command to sleep, I yawn and continue the exercise.

  我打哈欠的問題又跑出來了,我一笑就打了一個大哈欠,我繼續笑,又再度打了一個大哈欠,這讓我摔倒,我辨認出這是來自我MS這個病的問題,我身體裡有個點,每當能量碰觸到它,我就會從我的腦子得到一個想睡覺的指令然後就會打哈欠,這次我可以略過這個睡覺的指令,我打哈欠,然後繼續做笑的練習。

 

In the workshop we do a lot of exercises with opening energy and before I would get dizzy, sick, sudden tired, headache. I would sit and do the exercises I could do. This time I did almost every excersise. I have a lot of energy, but down in my skull there is a part very closed. Every time energy touch it, it resist with giving me nausea, headache, sudden tiredness. Then on top of that my body gets cramps or disconnects.

  在工作坊中我們做了很多打開能量的練習,之前我會暈眩、難受、突然的疲憊、頭痛,我就會坐下來做所能做的,這次我幾乎做了每項練習。我有很多能量,但在我頭骨裡那有個關上的部份,每次能量碰到它,它就會用噁心感、頭痛跟瞬間的疲憊來抵制,然後我的身體就會抽筋或是失去感覺。

 

Today in the workshop suddenly I could not move my leg anymore. I watch my leg and it is as if it is not mine. Sandesh touch one point in my legs and I can find connection again. I feel when it comes this getting paralysed but cannot stop it every time. Clearer and clearer I can watch how body, mind and emotions result in MS as disease.

  在今天的工作坊中我的腳突然再也不能動。我看著我的腳好像它不是我的一樣。Sandesh碰了我腳上的一個點然後我可以再度感覺到連結。當癱瘓要發生我會有感覺但無法每次都能停止它。我可以越來越清晰地觀照自己的身體、腦袋跟情緒如何肇因於MS這個病。

 

Thank you Sandesh.

Sandesh謝謝你。

 

Namaste,

Mira

 

Mira

  荷蘭人,她曾是劍橋的高材生、商界的高管。那時,她發現自己的處境很奇怪,成功,漂亮,擁有讓人嫉妒的才華,沒有什麼可抱怨的,但是……內心深處卻不快樂。後來她開始在全球旅行,去學習和驗證各種幫助人們放鬆,釋放壓力和緊張的古老和現代的技巧。40歲這年,她的生命開花了。現在她跟她的愛人,兩個孩子生活在臺灣的綠土地生態社區,過著她喜歡的自然簡單生活。

arrow
arrow
    全站熱搜

    greencommune 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()